Prva stran arrow Tehnologije arrow Electrodrive arrow Lastnosti English Language Slovenski jezik

Lastnosti Natisni E-pošta
Electrodrive pogoni dosegajo velike navore v širokem območju vrtljajev. Odlikuje jih veliko razmerje navora in moči glede na maso. Za kratek čas lahko dosežejo vršni navor, ki je nekajkrat večji od nominalnega, ob pogoju, da temperatura ne preseže dovoljenega obsega. Vršni navor je mogoče doseči tudi pri zastoju.

Večina motorjev ima obliko pesta kolesa. Kompaktno samonosno ohišje prenese težo celotnega vozila in vsebuje ležaje zasnovane tako, da vzdržijo velike radialne in aksialne obremenitve. V ohišju so izdelani kanali za hladilni medij, ki omogočajo intenziven odvod toplote, potreben za doseganje velikih speci-fičnih moči. Masa motorja je relativno majhna, da se čimbolj zmanjšajo nevzmetene mase, še posebej pri lahkih vozilih.

Konstrukcija magnetnega kroga zagotavlja zelo majhen zastojni navor tudi ob uporabi polov z magnetno visoko permeabilnimi jedri. Modeli brez visoko permeabilnih jeder imajo zanemarljiv zastojni navor, vendar zahtevajo večjo električno moč za doseganje navora.

Zaradi velikega števila polov rotorja je vrtilna hitrost omejena na zmerne vrednosti. Vršna hitrost je običajno dva do štirikrat večja od nominalne.

Izkoristek presega 90%, kadar deluje pogon relativno blizu nominalnih pogojev delovanja. Pri velikih navorih oziroma majhnih vrtilnih hitrostih se izkoristek zniža. Dvig temperature motorja negativno vpliva na njegove lastnosti, predvsem zaradi povečane upornosti navitij in poslabšanja lastnosti trajnih magnetov.

Proizvodni stroški v serijski proizvodnji so nizki vsled uporabe standardnih materialov.

Sledeča preglednica prikazuje nekatere lastnosti pogonov družine Electrodrive.

TipNavor
[Nm]
Vršni navor
[Nm]
Vrtljaji
[min-1]
Vršni vrtljaji
[min-1]
Premer
[mm]
Dolžina
[mm]
Masa
[kg]
P03 28M180D
  28  1207502600180  50  4,4
P03 70M252D-F
  70  3006002000252  62  8,2
P03 320M360D-F
3201300400130036011025,0


Electrodrive pogon je običajno pritrjen na prirobnico obesa kolesa pri vozilu. S pomočjo prirobnice na motorju pa se platišče pritrdi na pogon. Sledeča slika prikazuje enega od običajnih načinov vgradnje pogona.

 Image

< Nazaj